Κυριακή 20 Δεκεμβρίου 2015

Εφτάψυχη


Εφτά ζωές έχει ζήσει ως τώρα το Μαρούλι μας.
Εφτά διαφορετικοί θάνατοι. Εφτά αναγεννήσεις. Εκ του μηδενός. Άλλη στη θέση της θα είχε
αφήσει το κύμα να την παρασύρει. Μα αυτή, σαν γάτα με εφτά ζωές, συνέχιζε. Αγόγγυστα θαρρείς!
Στο χωριό ξεκίνησαν όλα. Εκεί πέρασε τα πρώτα δύσκολα. Στο σπίτι έμεινε με το που τέλειωσε το δημοτικό, να συντρέχει τα μικρότερα αδέρφια της. Η μάνα μισότρελη, πουτανιάρα. Άλλαζε τους άντρες σαν αλλαξιά ιδρωμένη~ της μιας βραδιάς οι περισσότεροι. Ήδη είχε ζήσει μαζί της μια ζωή και πολλούς θανάτους!
Ο τελευταίος γκόμενος της "πουτανιάρας", έγινε και πατριός της. Ο τελευταίος, ήταν και η φαρμακερή της.
Την πήρε βίαια μια μέρα που η μάνα από το μεθύσι είχε πέσει σε λήθαργο, μέσα στο πιάτο που έτρωγε. Την τσάκισε κάτω σαν κουνέλι. Τη σφάγιασε τη καψερή. Μαχαίρι στο παρθένο χωράφι της το αφηνιασμένο, υγρό εργαλείο του, σαν υνί που έσκαψε και χάραξε τη γη! Ούτε κιχ δεν πρόλαβε να βγάλει το μικρό. 
Πάνω στο τρυφερό, παιδικό κορμάκι της κόρεσε τις αδηφάγες ορέξεις του. Και το "μαρουλάκι" μας δεν είχε κανέναν να πει τον πόνο της. Έξι αδέρφια είχε να φροντίσει.  Αν ήθελε, ας έκανε κι αλλιώς!
Άλλος ένας θάνατος, από τους πολλούς. Χωρίς τιμωρία των ενόχων.

Δεν είπε τίποτα. Όπως ποτέ δεν έλεγε!  Όμως σε εφτά μήνους, η φουσκωμένη της κοιλίτσα πρόδωσε το καλοφυλαγμένο μυστικό. Στη μάνα που είπε κάποια στιγμή με αναφιλητά τα καθέκαστα, μετάνιωσε. Έφαγε το ξύλο της χρονιάς της. Μετά, την έδιωξε. Στους δρόμους πετάχτηκε σαν σκουπίδι. Λες κι ήταν δική της η ευθύνη για τις γουρουνιές του πατριού.
Με μια διεύθυνση σ΄ ένα χαρτάκι κατέβηκε στην Αθήνα. Βρήκε τη θεία Διαμάντω, ξαδέρφη της μάνας της. Τη μάζεψε με το στανιό, για ψυχοκόρη.  Για λίγο την κράτησε κι αυτή. Όταν είδε τα μάτια του δικού της γουρουνιού να τη λιμπίζονται στο δρόμο την άδειασε σαν σακί!
Πάλι αυτή την πλήρωσε. Τα χτήνη πάντα την γλιτώνουν!
Άλλος ένας ακόμα θάνατος. Τον πέρασε στο πόδι. Αν ήθελε, ας έκανε κι αλλιώς!

Γέννησε με πόνο το βλαστάρι της. Μόνη της. 
Με ιδρώτα το μεγάλωσε. Πλένοντας σκάλες. Κάνοντας τη παραδουλεύτρα. Πηγαίνοντας με άντρες που έβρισκε στην Ομόνοια. Άντρες βρωμεροί, γέροι. Ό,τι της τύχαινε. Κι εκεί, τα στραβά μάτια έκανε. Για το παιδί της. 

Όλα στα πόδι τα πέρασε το Μαρούλι! Σαν συνάχι. Κιχ δεν έβγαλε ποτέ. Εφτά ζωές κι άλλες τόσες θα έδινε για το μοναχογιό της. Το αγνώστου πατρός!
Κι άλλα τόσα θα πέρναγε για χάρη του. Το αγάπησε εκείνο το μωρό. Κι ας ήταν σπέρμα ενός χτήνους.  Για κείνη ήταν το παιδί της. Ένα αγγελούδι! Τι έφταιγε;

Και θα έδινε τα πάντα να το δει να ευτυχεί... Μέσα από αυτό, μια ακόμα ζωή θα ζούσε το Μαρούλι μας. Κι ας μην έπαιρνε ποτέ της χειροκρότημα για όσα άντεξε κι έζησε.


Αχ Μαρουλάκι μου να ήξερες...Δεν είσαι μόνη . Αμέτρητα μαρουλάκια θα ζούνε και θα πεθαίνουν διαρκώς σε τούτη τη ζωή. Και θα αναγεννιούνται. Από τη στάχτη τους. Γιατί είναι φτιαγμένα από κείνα τα υλικά που είναι φτιαγμένοι μοναχά οι ήρωες!


Αυτή ήταν η συμμετοχή μου στο 5ο Παιχνίδι με τις Λέξεις
που διοργανώνει ακούραστα και με αγάπη
η Μαρία μας στο mytripsonblog.
Ευχαριστώ θερμά όλους όσοι διάβασαν, ξεχώρισαν ή ψήφισαν
με πόνο ψυχής, το ξέρω, το μαρουλάκι μου.
Η iστορία μου ήταν πιο μεγάλη.
Το Μαρουλάκι μου ονομάστηκε έτσι γιατί στο μυαλό μου 
είχε ψυχή σαν την καρδιά ενός μαρουλιού.
Το όριο των λέξεων με έβαλε να κόψω πολλά, 
με πόνο ψυχής κι εγώ να ξέρετε!
Συγχαρητήρια κι από δω στην νικήτρια Ελένη μας!


Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), 
1 στις 3 γυναίκες σε όλο τον κόσμο θα παρουσιάσουν 
φυσική ή σεξουαλική βία στη διάρκεια της ζωής τους.
Ένα βίντεο που αξίζει να το δείτε όλο (κι όλοι).
Δυστυχώς είναι στα αγγλικά, χωρίς υπότιτλους
αλλά είναι απόλυτα κατανοητά τα λόγια της κοπέλας νομίζω!

Το βίντεο της Care Norway ζητά από τους πατέρες και τους επίδοξους-πατέρες να υιοθετήσουν μια στάση μηδενικής ανοχής έναντι της βίας κατά των γυναικών και των κοριτσιών, μέσω της εκπαίδευσης των αγοριών και των ανδρών. 
Το βίντεο, που ονομάζεται "DearDaddy" - "Αγαπητέ μπαμπά", δημοσιεύει η βρετανική Metro, διηγείται την ιστορία ενός αγέννητου κοριτσιού, η οποία απαριθμεί όλα τα πιθανά - και τρομακτικά - πράγματα που θα μπορούσαν να συμβούν κατά τη διάρκεια της ζωής της δίπλα σε άνδρες.
Μέχρι τις 14 της θα την έχουν αποκαλέσει οι συμμαθητές της "σκύλα" ή "πόρνη", από τα 16 της κάποιο αγόρι θα την πιέσει να κάνει σεξ μαζί της, στα 21 της μπορεί να έχει πέσει θύματα βιασμού και αργότερα μπορεί να καταλήξει να έχει μια σχέση που βάζει τη ζωή της σε κίνδυνο. 
Το βίντεο τελειώνει λέγοντας: "Θα γεννηθώ κορίτσι, παρακαλώ κάντε ότι μπορείτε, ώστε αυτός να μην είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος". πηγή
Δείτε το βίντεο, αξίζει τον κόπο!

Καλημέρα με πολλά χαμόγελα!
Καλό Σαββατοκύριακο.
@ριστέα


55 σχόλια:

  1. Αριστέα μου πήρες το 3 μου απευθείας!
    Πολύ συγκινητικό, υπέροχο!
    Μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου, σε ευχαριστώ από καρδιάς!
      Να'σαι καλά μάτια μου!
      Σε φιλώ γλυκά ♥

      Διαγραφή
  2. Αριστάκι μου καλημέρα
    Τα θερμά μου συγχαρητήρια!!
    Το πόσο μου ράγισε την καρδιά
    το Μαρουλάκι σου δεν λέγεται!!!
    Βιάζεται η ψυχή και το σώμα
    των γυναικών και νομίζω πως είναι
    επιτακτική ανάγκη να αλλάξει όλη
    η θεώρηση και η στάση της κοινωνίας
    συνολικά
    Να περάσει το όλο θέμα στην εκπαίδευση
    και στην οικογένεια...τότε θα σπάσει
    το απόστημα και θα αλλάξει η οπτική μας!!
    Να περνάς καλά και να μας χαρίζεις διαμάντια

    Σε φιλώ πολύ πολύ ♥♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπημένη μου Ελλέν πολύ σε ευχαριστώ μάτια μου!
      Στάση, προλήψεις και στερεότυπα..είναι πολλά αυτά που πρέπει να αλλάξουν!
      Τα φιλιά μου και την αγάπη μου ♥

      Διαγραφή
  3. Δεν την παλεύω, μωρέ... Δεν το αντέχω!
    Αυτές οι ιστορίες που δεν είναι καθόλου φανταστικές αλλά πραγματικές 100%, με κάνουν να θέλω να βγω μ' ένα νυστέρι και ν' αρχίσω να κόβω!!!!
    Με συγκίνησες πολύ που έγραψες γι' αυτές τις ψυχές, τις ακρωτηριασμένες από την πιο τρυφερή ηλικία.
    Και έγραψες υπέροχα, με τον δικό σου μοναδικό τρόπο!
    Φιλάκια πολλά, πριγκιπέσα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ωωω μπράβο Αριστέα μου!! Εξαιρετική συμμετοχή ειλικρινά!!
    Δεν σε βαθμολόγησα αλλά μου τράβηξε πολύ την προσοχή.
    Και μου άρεσε το λεξιλόγιο που ξέφυγε από τους "τύπους" καταλαβαίνεις τι εννοώ. Όταν το διάβασα, είπα μπράβο σε όποιον το έγραψε και δεν φοβήθηκε να γράψει την συγκεκριμένη λέξη! Γιατί ξέρεις πόσο "κολλάμε" μερικές φορές σε λέξεις και όχι στην ουσία!!
    Καλό σαββατοκύριακο και να ξεκουραστείς γιατί μας περιμένει δυνατή εβδομάδα!! ( ˘ ³˘)❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι κατάλαβα ποια λέξη έλεγες Κατερίνα μου!
      Μερικές φορές μου αρέσει να σοκάρω! :)
      Σε ευχαριστώ πολύ για όλα μάτια μου♥

      Διαγραφή
  5. Αχ!!βρε Αριστάκι μου πραγματική η φανταταστική η ιστορία σου ηταν γροθιά στο μαχαιρι μου άρεσε που ελεγες τα πραγματα με τ ονομα τους.. δεν ηξερα ποιος την εγραψε αλλα πήρε το 3αρι μου..πόσο εφταψυχα μπορεί να είναι όλα τα Μαρουλακια του κοσμου...καταπληκτική γεματη εικονες που εναλασονταν γρήγορα..σαν ταινια..μπραβο σου μικρή μου...να περασεις ομορφα και να έχεις μια ομορφη γεματη εμπειρίες εβδομαδα... φιλακιαααα παω για διαβασμα.. φιλακιαααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρουλίτσα μου παίξαμε στο ίδιο θέμα τελικά :)
      Σε ευχαριστώ πολύ που ξεχώρισες το μαρουλάκι μου!
      Φιλάκια πολλά ♥

      Διαγραφή
  6. Η ιστορία σου συγκλονιστική!
    Το Μαρουλάκι κατάφερε να συγκινήσει με τη δύναμη της ψυχής της, μέσα από την άξια πένα σου και τα πήγε περίφημα, αφού ήταν από τις ιστορίες που ξεχώρισαν!
    Πολλά συγχαρητήρια!!
    Το βίντεο, συγκλονιστικό κι αυτό και πραγματικά φεύγω συγκινημένη από δω, αφού πρώτα σε ευχαριστήσω πολύ για όλα!!
    Φιλιά πολλά και καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου, σε ευχαριστώ πολύ για όλα!
      Να'σαι καλά μάτια μου !
      Φιλάκια πολλά ♥

      Διαγραφή
  7. Πολύ, μα πάρα πολύ συγκλονιστική ιστορία, μόνο που αυτό συμβαίνει κάθε μέρα προπαντός στις υποανάπτυκτες χώρες. ιδιαιτέρως στην Λατινική Αμερική
    Λίγες φορές τα βγάζουν στην φόρα, τα φανερώνουν αλλά δυστυχώς υπάρχει αυτή η κατάσταση, σε καθημερινή βάση.
    προπαντός στις χώρες όπου υπερισχύει ο Machismo είναι μια λέξη πολύ δύσκολα στην μετάφραση εννοεί ο ανδρισμός, ο άνδρας 'σατράπης' από το MACHO αρσενικός για ζώα, για ανθρώπους ο σκληρός

    Αριστέα πολύπλοκη η ιστοριούλα σου όμορφη βάση για νουβέλα.
    την αγάπη μου
    Γαβριήλ


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βρίθει ο τρίτος κόσμος από τέτοιες ιστορίες Γαβρίλη μου!
      Μάτσο το λέμε κι εμείς εδώ τώρα πια!
      Σε φιλώ γλυκά :))

      Διαγραφή
  8. Με συγκλόνισε η ιστορία σου!Ναι με πόνο ψυχής έδωσα την ψήφο μου γιατί όντως υπάρχουν πάρα πολλά, για την πολιτισμένη κοινωνία μας, μαρουλάκια. Δεν ξέρω αν η παιδεία επαρκεί για να πάψει αυτή η βία στη γυναίκα. Είναι το αδύναμο ον σε μια σχέση την οποιαδήποτε σχέση και η επιβολη δύναμης είναι κτηνώδης μεν αλλά ανθρώπινη δε επιθυμία!!!Και ξέρουμε πόσα κτήνη κρύβει καλά ένας άνθρωπος!!! Φοβερή ιστορία
    Συγχαρητήρια Αριστέα μου
    Τα φιλιά μου κορίτσι μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αννούλα μου, σε ευχαριστώ πολύ!
      Συμφωνούμε καθ'όλα!
      Να'σαι καλά μάτια μου !
      Φιλάκια πολλά ♥

      Διαγραφή
  9. Πολύ θα ήθελα να ήταν μια φανταστική ιστορία, που δεν φέρνει κανέναν συνειρμό στην ανάγνωσή της. Επειδή όμως όλες έχουμε βιώσει τη συναισθηματική ομηρία & τη λεκτική βία (ελπίζω όχι τη σωματική), μας άγγιξε πολύ το Μαρουλάκι σου.
    Αριστέα μου εύχομαι να σου δίνεται η ευκαιρία να μοιράζεις τις γνώσεις και τα ψυχικά σου αποθέματα σε ανθρώπους που το έχουν ανάγκη. Σ' ευχαριστούμε για τη συγκίνηση που μας πρόσφερες μέσα απ' τη συμμετοχή σου! Να'σαι πάντα καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ κανελλάκι μου γλυκό!
      Τι καλά θα ήταν εντελώς αποκύημα φαντασίας!
      Τι καλά πού θα ήταν!
      Σε ευχαριστώ πολύ για όλα!♥

      Διαγραφή
  10. Κι εγώ αυτό θα σου έγραφα, Αριστάκι μου: Πολύ θα ήθελα αυτό να το διάβαζα απλά σαν μια ιστορία, ξέροντας πως αυτά δεν συμβαίνουν... Δυστυχώς όμως... Πόσα Μαρουλάκια υπάρχουν...?
    Μπράβο, κορίτσι μου και για τη συμμετοχή σου και για τη θεματολογία σου!
    ΣΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλά-πολλά! Καλό βραδάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δυστυχώς πονάει τρελοσυριανάκι μου!
      Σε φιλώ γλυκά μάτια μου♥

      Διαγραφή
  11. Θέμα σκληρότατο.
    Κάπου-κάπου ακούγονται σχετικές ειδήσεις και μας προκαλούν αποτροπιασμό. Οι πολλές περιπτώσεις βέβαια μένουν στο σκοτάδι.
    Αδρό, άμεσο, ρεαλιστικό διήγημα για ένα ζήτημα τόσο δύσκολο. Μέσα στο περιβάλλον τής τραχύτητας υπανθρώπων, που σου σφίγγει την ανάσα, ξεφυτρώνει η μητρική στοργή και η τρυφερότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι φίλε Άρη
      Θέμα σκληρότατο!
      Αλλά πέρα ως πέρα αληθινό!
      Σε ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο σου! :)))

      Διαγραφή
  12. Δυστυχώς δεν βρήκα το χρόνο για να διαβάσω τις ιστορίες στης Μαρίας και να βαθμολογήσω όταν έπρεπε... είχα πολύ φορτωμένη εβδομάδα.
    Το Μαρουλάκι σου μου ράγισε την καρδιά! Γραμμένη υπέροχα η ιστορία σου, με γλώσσα ειλικρινή, χωρίς ωραιοποιήσεις.
    Να είσαι καλά, φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αριστέα μου, το "Μαρουλάκι" σου είναι για πολύ γερά άντερα για να το διαβάσει και να το διαλογισθεί κάποιος.
    Για ιστορίες στις οποίες ντρέπομαι σαν άντρας για το "αντρικό" φύλο. Για εκείνους που λεκιάζουν την ύπαρξή τους, για τέτοιους ψευτοεπιβήτορες που δεν τιμάνε τη ζωή που σέρνουν μέσα τους.
    Αυτές οι ιστορίες κάπως με πονάνε. Και με πονάνε σε σημεία πολλά προκαλώντας αναταραχή και αντάρα μέσα μου.
    Να σε συγχαρώ μια ακόμα φορά καλή μου για την ομορφιά των επιλογών σου.
    Καλό ξημέρωμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ Γιάννη μου, ήταν δίκοπο μαχαίρι. Αλλά έπρεπε να τη γράψω έτσι ένιωθα!
      Χαίρομαι για το σχόλιο σου!
      Σε τιμάει αφάνταστα!
      Σε φιλώ ! ♥

      Διαγραφή
  14. Ξεσήκωσες τα σωθικά μου Αριστούλι μου.
    Μακάρι να ήταν παραμύθι αυτή η ιστορία σου.
    Δυστυχώς, όσο δεν υπάρχει παραδειγματική τιμωρία, θα συνεχίζουν να υπάρχουν Μαρουλάκια.
    Θα ήθελα να είναι μεγαλύτερη η ιστορία σου και να δω δικαίωση από το γιο της, αλλά αν είχε χτύπημα κι από εκείνον, καλά έκανες και το έκοψες.
    Φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Ρένα μου!!
      Συμφωνούμε απόλυτα!
      Κι εγώ αναγκάστηκα να κόψω κοντά στις 100 λέξεις λόγω του ορίου!
      Φιλάκια πολλά ♥

      Διαγραφή
  15. Αυτό και αν ήταν έκπληξη..!
    Αριστέα δεν μας έχεις συνηθίσει σε ανατρεπτικά κείμενα...
    Τέλειο. Και θεματογραφία και σε απόδοση λογοτεχνική...
    Εύγε... !!
    # ... δεν ψήφισα γιατί δεν είχα προλάβει να διαβάσω όλες τις συμμετοχές , σήμερα διάβασα τις τέσσερες τελευταίες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τάσο μου χάρηκα πολύ που σας αιφνιδίασα!
      Αυτό μόνο καλό μπορεί να είναι για τη γραφή μου :)
      Σε ευχαριστώ πολύ για όλα!
      Χαιρετώ! :))

      Διαγραφή
  16. Γροθιά στο στομάχι η ιστορία σου Αριστέα μου κι αυτό γιατί γύρω μας υπάρχουν πολλά Μαρουλάκια. Τίποτα άλλο ... αυτό! Πολλά φιλιά αγαπημένο κορίτσι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ!
      Να'σαι καλά Χριστίνα μου!
      Φιλάκια πολλά ♥

      Διαγραφή
  17. Μου ραγισε η καρδιά Αριστέα μου. Κρίμα που δε πρόλαβα το διαγωνισμό. Η ιστορία σου είναι τόσο συγκλονιστικη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Εξαιρετικο κειμενο αγριο και ωμο χωρις "στοργη"
    καταφερνει και χαραζει κατασαρκα με λεπιδι τον αναγνωστη
    οπως "χαρακτηκε" το ιδιο το Μαρουλακι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αριστέα μου,
    πονάει η ιστορία κάθε καρδιά που τη διαβάζει.
    Ζούμε σε κοινωνίες πολύ προστατευτικές για όλα τα κτήνη που στο διάβα τους ξεσκίζουν ψυχές.
    Μακάρι κάτι τέτοια κείμενα κάποτε να θεωρούνται υπερβολές γιατί η ζωή θα είναι λιγότερο σκληρή και περισσότερο ανθρωπινη για όλες τις βασανισμένες γυναίκες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ξέρω Φλώρα μου ότι πόνεσε πολύ η ιστορία!
      Αμήν θα πω στην ευχή σου!
      Φιλάκια πολλά♥

      Διαγραφή
  20. Μαχαιρι στην καρδια η ιστορια και τα βιντεο και ολα και νυριως η πραγματικοτητα...τι να πω αριστεα respect!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να'σαι καλά Χριστινάκι μου!
      Φιλάκια πολλά και γλυκά! ♥

      Διαγραφή
  21. Μα δεν θα βρεθεί κάποιος μια φορά να τιμωρήσει αυτά τα κτήνη; Ναι, το κατάλαβα, η συγκεκριμένη ιστορία είναι προϊόν της φαντασίας σου, αλλά εγώ λέω για τις άλλες τις αληθινές, που συμβαίνουν καθημερινά σε όλο τον πλανήτη και που μοιάζουν τόσο με αυτό που περιγράφεις. Θυμώνω με αυτά.
    Εύγε για την ρεαλιστική γραφή σου Άιρις!
    Φιλί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλα ντε!
      Οι περισσότεροι μένουν ατιμώρητοι!
      Κι εγώ θυμώνω!
      να'σαι καλά Αννούλα μου!
      Πολλά γλυκά φιλιά♥

      Διαγραφή
  22. Εξαιρετικό το βίντεο, τα λόγια της Care Norway.
    "...μέσω της εκπαίδευσης των αγοριών και των ανδρών".
    Αυτό είναι το κλειδί. Ο σεβασμός της προσωπικότητας, της αξιοπρέπειας. Το να διδαχθεί ο καθένας ότι η βία δεν είναι μόνο σωματική. Μπορεί να ασκηθεί και με πολλούς άλλους τρόπους (που δυστυχώς δεν διώκονται ποινικά).

    Για τη συμμετοχή σου ό,τι είχα να πω το είπα στη βαθμολογία. Απλά ένα ΜΠΡΑΒΟ και απο εδώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που στέκεσαι στο βίντεο Πέτρο μου και στα λόγια του κοριτσιού!
      Εκεί είναι όλη η λύση ...στην Αγωγή! Στην Παιδεία!
      Σε ευχαριστώ πολύ ΓΙΑ ΟΛΑ! :)))

      Διαγραφή
  23. Αχ, το Μαρουλάκι σου μπήκε στην καρδιά μου! Και τώρα που το ξαναδιάβασα, είδα και το βίντεο, είμαι να με κλαις!
    Ωραία ανάρτηση όμως η σημερινή. Και θα με πεις του γιατρού, αλλά τη βρίσκω πολύ χριστουγεννιάτικη...
    Χρόνια πολλά, πριγκίπισσα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ πολύ Αλεξάνδρα μου!
      Να'σαι καλά!
      κατά μία άποψη είναι μια ιστορία αγαπησιάρικη ( βλ σχέση μάνας -παιδιού!)
      Φιλάκια πολλά ♥

      Διαγραφή
  24. Με ανθρώπινη ευαισθησία, αλλά και με δύναμη ψυχής ξεδίπλωσες την "ανθεκτική οδύνη" πολλών εύθραστων "μαρουλιών" Αριστέα μου! Υπέροχη η σύλληψη της ιδέας ως μαρουλάκι, έχω να πω! Συγχαρητήρια! Είχα δει το video και Μπράβο που το έβαλες, αξίζει να το δουν όλοι! Πάντα σκορπάς φωτεινά μηνύματα στη θολή μας πραγματικότητα, κοπέλα μου! Να έχεις μια όμορφη νύχτα κι ένα γλυκό ξημέρωμα!
    Φιλιά πολλά με μια ενθουσιώδη αγκαλιά!:)) ❤️

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Κατερίνα μου!
      Να'σαι καλά!
      Φιλάκια πολλά ♥

      Διαγραφή
  25. "Θα γεννηθώ κορίτσι, παρακαλώ κάντε ότι μπορείτε, ώστε αυτός να μην είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος"...εντάξει, μιλάμε πολύ ανατριχιαστικό, και να μην πιάσουμε τις κοινωνίες τού...Τρίτου (τρομάρα του, όποιος έδωσε αυτην την ορολογία..) κόσμου, όπου οι γυναίκες είναι αντικείμενα...

    Όσο για την ιστορία σου Αριστέα, θα πω κάτι πρωτότυπο (αυτό που λέω/γράφω όλα τα ίδια, που θα πάει ρε παιδιά;!;) : κάθε ιστορία ξεχωριστή, δείχνει και την αξία της, ανάμεσα σε τόσες άλλες, δυστυχώς πολλές φορές αδικείται ή χάνεται.. Καλημερούδια γιορταστικά! ❤️

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Πετρούλα μου!
      Όντως ανατριχιαστικό το θέμα μου!
      μακάρι να ήταν ψέμα....
      Φιλάκια πολλά ♥

      Διαγραφή
  26. Μπράβο Αριστέα μου, για το θέμα που επέλεξες για την ιστορία σου στο "Παιχνίδι με τις λέξεις"! Δυστυχώς ξεχνάμε πως υπάρχουν πολλά "Μαρουλάκια" εκεί έξω...
    Δεν έχω λόγια φίλη, απλά λυπάμαι που δεν κατάφερα να συμμετέχω και να βαθμολογήσω.
    Ένα φιλί και μια ζεστή αγκαλιά, με την αγάπη μου
    Μαρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Μαρίνα μου!
      Να'σαι καλά
      Φιλάκια πολλά ♥

      Διαγραφή
  27. Εμείς τα παμε Αριστάκι μου!! Και πάλι συγχαρητήρια για την ιστορία σου και φυσικά να υπερτονίσω να τολμάς να πειραματίζεσαι!!! Μπράβο σου!!! Σε φιλώ με αγάπη!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να'σαι καλά μάτια μου και σε ευχαριστώ πολύ για όλα!
      Φιλιά♥

      Διαγραφή
  28. Δυνατή η ιστορία σου Αριστέα μου και πολύ συγκινητική!
    Συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σου!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή